Laat!

16 februari 2023 - Hoogezand, Nederland

Hallo!

En zo zijn we alweer enkele dagen thuis.

De bedoeling was om veel eerder te schrijven maar helaas kwamen de mantelzorg taken dinsdag alweer op ons bordje.

En zit ik weer in de mantelzorg modus.

Maar zoals beloofd een verslag van onze terugreis.

Het liep allemaal gesmeerd.

Als eerste met de airportbus vanaf Brommaplan naar Arlanda airport.

Ruim op tijd kwamen we aan.

Voor de zekerheid de grote koffer maar wegen want met al dat vinyl weet je het maar nooit.

21, 65 kg, heel netjes gedaan!

Vervolgens door de douane, dit keer was ik de pineut, ik had allerlei kleine flesjes in de tas die ik alweer vergeten was.

Dit mocht gewoon mee maar moest in aparte plastic zakjes worden verpakt.

Iets na elven waren wij al klaar voor vertrek.

Maar ons vertrek was om 13.30 uur.

Tijd voor een broodje en koffie .

Ook dit keer een volle vlucht.

Om 15.30 landden we, zonder turbulentie!

Op Schiphol nog een hapje gegeten voordat de trein naar Groningen om 17.05 zou vertrekken.

We hadden gerekend op een overvolle trein, dit viel reuze mee.

Na Amsterdam Zuid hadden we al een zitplaats.

In Zwolle hadden we wat vertraging, dit keer was een dronken man de oorzaak.

Hij was niet wakker te krijgen, 5 personen van de spoorwegpolitie moesten hem uit de trein verwijderen.

Na dit oponthoud verder naar Groningen.

Vervolgens de trein naar Hoogezand, deze had wel wat vertraging.

Tot slot het laatste en ook vervelendste stukje, ruim 20 minuten lopen naar huis, met de koffers.

Iets na achten waren we thuis.

Terugkijkend op een bijzondere verjaardag met sneeuw en de semla natuurlijk!

En ook in een nog duurder Zweden.

Ook daar zijn de prijzen behoorlijk de lucht ingeschoten.

voorbeeld: flesje water ca. 4 euro, net zoals een kopje koffie.

En de semla schommelt rond de 6 euro.

Voor de rest blijft Stockholm een mooie stad.

We zijn er graag!

Conclusie Martin

We zijn al vele keren in Stockholm geweest, en dit was de vierde keer in dit hotel in Bromma.

Het hotel was toch wel wat achteruit gegaan, er is ontzettend veel achterstand in het onderhoud.

Maar het personeel was erg aardig en natuurlijk de GEMBER SHOTS waren als van ouds.

Ook was Stockholm grauwer geworden, maar voelde mij daar toch heel veilig.

Alles ging er gemoedelijk er aan toe

Alles was ook hier duurder geworden maar hoop dat het in de toekomst weer wat lager wordt.

Heel mooi dat we sneeuw hebben meegemaakt, iets wat in Nederland steeds zeldzamer wordt.

Zelfs op het ijs staan was erg bijzonder.

Zweden je hebt er nog steeds heerlijk de ruimte om te bewegen.

We komen er al sinds 2001 en het gevoel is nog steeds het zelfde.

Ga er gerust heen er is veel historie en Stockholm kan ook heel modern zijn met zijn kunst.

Het eten is er goed en is zeer gelijk waardig aan Nederland.

Tot een volgende reis.

Harma en Martin

1. Mirjam:
    16 februari 2023
    Jammer dat jullie gelijk bij thuiskomst in mantelzorg modus moesten..
    Weliswaar uit liefde.

Mooie eind verhaal van jullie reis..
  2. Ina van Dijk:
    16 februari 2023
    Dank voor al jullie mooie verslagen,fotos en videos. Zo leuk dat we zo met jullie kunnen meereizen! Op naar een volgende reis!!
  3. Corrie:
    16 februari 2023
    Fijn dat het jullie, ondanks de sterk gestegen prijzen, toch weer heel erg goed bevallen is in Stockholm! Proef tussen de regels door dat dit vast niet de laatste keer is geweest dat de stad door jullie bezocht gaat worden! :)
    Helaas is het bij thuiskomst weer hectisch, maar jullie kunnen terugkijken op een fijne tijd daar! Tot een volgende keer, weer mee op reis!
  4. Tineke:
    16 februari 2023
    Beter laat geschreven, dan laat (later dan verwacht) thuis. De terugreis liep dan wel gesmeerd, maar het blijft van deur tot deur een hele lange trip.
    Maar wel heel erg de moeite waard!
    Wat een mooie blog hebben jullie weer neer gezet. De tekst, de foto's en vooral de filmpjes (met name Gambla Stan), ik heb ervan genoten! 😍
  5. Jan Wagenaar:
    16 februari 2023
    Bedankt voor jullie verslag van de terugreis. Ondanks de hoge Zweedse prijzen en de wat minder geworden hotelkwaliteit vonden jullie het toch de moeite waard. En daar gaat het om. Veel succes om 'de draai' thuis weer te pakken te krijgen.
  6. Saskia:
    16 februari 2023
    Dank nog voor jullie laatste stukje van deze reis. Hoop dat jullie toch ook nog lekker nagenieten!!!
  7. Mariët:
    16 februari 2023
    In elk geval hebben jullie genoten en daar gaat het om. Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's