Heen en weer......

5 juli 2023 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Dag volgers!

Onze laatste dag in Zuid Limburg.

We waren best wel moe van gisteren dus hadden al besloten om vandaag lekker te gaan bussen met de dagkaart van Arriva.

Na het ontbijt zijn we gelijk vertrokken richting Hoensbroek, het kasteel.

Met de bus langs verschillende dorpjes en gehuchten.

Aangekomen bij het kasteel stond deze in de steigers en waren de schilders druk aan het werk.

Daardoor vonden we het niet de moeite in het kasteel te gaan.

Ook rondom werd er druk gewerkt.

We hebben wat foto's van het aangezicht gemaakt.

Omdat we de buskaart optimaal wilden gebruiken leek het ons leuk om naar het drielandenpunt te gaan in Vaals.

Dus volgende bus in op weg naar Vaals.

En daar zijn we gestrand.

Er gaat op doordeweekse dagen en buiten de vakantie om geen bus.

Lopen is te ver en daar hadden we ook geen trek in.

Een hapje gegeten in Vaals en weer in de bus richting Valkenburg via Gulpen.

Het voordeel is dat onze voeten de maximale rust hebben gekregen.

In Valkenburg heeft Martin de ruïne beklommen.

10 jaar geleden ook gedaan maar toen hadden we dit blog nog niet.

Ik heb op een terras genoten van een cappuccino.

Na ruim een uur was Martin klaar en zijn we op ons gemak naar het restaurant van gisteren gelopen.

Waar we nu achter een drankje zitten en straks ons laatste diner hebben.

Het is klaar.....

Bij terugkomst in het B&B gaan we de koffer vast inpakken.

En ons voorbereiden op een lange treinreis van 5 uur.

Hopend dat morgen alles weer normaal rijdt.

We hebben hier geen extreme storm gehad.

Veel wind maar dat was het dan ook.

Als we weer een beetje op orde zijn thuis volgt er nog een compilatie filmpje met nieuwe beelden.

Voor vandaag ook een filmpje en foto's.

Iedereen weer bedankt voor het volgen.

En hopelijk tot gauw!

Lieve groetjes Martin en Harma

1. Tineke:
    5 juli 2023
    Klimmen in Klimmen. Klimmen in Valkenburg. Prachtige video! Valkenburg is leuk. Vaals vind ik minder. Bij het drielandenpunt ben ik wel eens geweest, maar daar hebben jullie (in mijn ogen dan) weinig aan gemist. Geniet van het laatste LImburgse diner en morgen noordwaarts. Hopelijk zonder OV-ellende.
  2. Mariët:
    5 juli 2023
    Nou wat een geluk dat jullie geen last van storm hebben gehad. En dat morgen alles mee zit op het spoor. Fijne terug reis morgen.
  3. Jan Wagenaar:
    5 juli 2023
    Ook deze laatste dag heeft weer mooie beelden opgeleverd. Prachtig, dat oude kasteel.
    Ja, jullie hebben geluk gehad, want in het noorden is de storm flink tekeer gegaan en zijn er bomen omgewaaid en takken afgeknapt. Ik wens jullie een voorspoedige thuisreis morgen.
  4. Mirjam:
    5 juli 2023
    Wat leuk jullie weer te hebben mogen volgen..
    Prachtig mooie foto's wederom en de video mooie compilatie van het kasteel en het uitzicht over Valkenburg.

Fijne avond nog en hopend op een fijne rustige terugreis naar Groningen morgen.
  5. Corrie:
    6 juli 2023
    Wat een leuke foto's van de ruine, daar zijn wij afgelopen mei nog geweest! Ook de foto's van het kasteel zijn prachtig hoor! Goede reis terug naar huis, het is inderdaad een lange zit, maar volgens de berichten rijden de meeste treinen weer normaal, dus we duimen voor jullie! 🤞