Dag 7 Stockholm

2 augustus 2016 - Stockholm, Zweden

Beste volgers!

Het zit er op.......

Onze laatste vakantiedag in Stockholm is bijna om.

We zijn naar Skansen geweest, zoals gisteren al geschreven.

Er moesten nog 2 dingen gebeuren in Skansen.

( Skansen is het openluchtmuseum van Zweden )

Een foto met de Dalarna paardjes en een bezoek aan het Julius Kronberg atelier.

Dit atelier schijnt alleen in augustus open te zijn.

Dus we gingen er naar toe met de gedachte dat het open zou zijn.

Helaas........ bij navraag werd ons verteld dat het niet de hele maand open is,

slechts een paar weken in augustus.

Nou dan blijft dat nog staan voor een volgende augustus reis naar Stockholm.

Na ruim 3 uur Skansen zijn we met de bus naar het centrum gegaan.

Ik wilde graag een nieuwe Zweedse rugtas.

Moeilijk te vinden maar bij de laatste zaak.....gevonden!

Om half 4 waren we terug op de kamer.

Een kort dutje gedaan.

Inmiddels hebben we ook gegeten en gaan zo de koffer inpakken.

Hopelijk komen we veilig aan op Schiphol en kunnen we Schiphol ook veilig verlaten. Dan nog hopen dat er treinen richting Groningen gaan vanwege de spoorwerkzaamheden, tja het is geen Zweden waar alles op tijd gaat en het belangrijkste, ook rijdt!

Iedereen bedankt voor de reacties, voor ons altijd leuk om jullie ook te lezen!

Ten slot volgt een nawoord van Martin:

In Nederland zijn we zeer gehaast. Na vele keren in Zweden al te zijn geweest moeten we dat nu wel weten dat het in Zweden er veel rustiger aan toe gaat.

Toch geeft het nog steeds problemen en willen we nog al eens wat sneller gaan.

Vooral bij het in de rij wachten of sneller op straat lopen zijn grote struikelblokken.

Het openbaar vervoer is geweldig, het is perfect aangepast op alle rijdende vervoermiddelen in de stad. Je hoeft dus nooit lang te wachten en ze komen vrijwel nooit te laat.

Misschien vragen jullie je af wat is dat toch steeds met ABBA. Ik ben zelf een groot fan en de groep komt uit Zweden, dus moet je hier dus zjn om de historie te beleven.

Maar dit keer was het wat meer ABBA dan andere keren. Dat komt omdat er een gids is uitgegeven met alle plaatsen waar iets van ABBA zich heeft afgespeeld. Ik maak hier later weer een fotoboek van.

Ik voel mezelf hier erg op mijn gemak in Stockholm. Het is gemoedelijk en vriendelijk. Maar ook stug en nuchter. Maar binnen 1 seconde schakelen ze wel direct over in het Engels.

Ja ik blijf hier graag komen.

Groet Harma en Martin

1. Tineke:
    2 augustus 2016
    Dit museum is, zo te zien, de moeite waard.
    Leuk, Martin jouw blog-berichtje. Ik kijk ernaar uit om in januari de Zweedse mentaliteit te ervaren. Ik (en ook Paul natuurlijk) wens jullie een voorspoedige terugreis toe. Straks lekker thuis nagenieten van de mooie herinneringen en jullie aankopen. Groetjes!
  2. Tiny:
    2 augustus 2016
    Prachtig, bedankt dat wij dit weer met jullie mochten beleven.
    Een voorspoedige terugreis en Welkom in Hoogezand.
  3. P.rolff:
    3 augustus 2016
    het was weer heel fijn met jullie mee te reizen in zweden en prachtige foto' s te zien en video's en ik wens jullie een goede en behouden terugreis toe, zoals jullie al schreven houd rekening met vertraging in verband met werkzaamheden aan spoor bij Schiphol. groetjes peter
  4. Gerda:
    3 augustus 2016
    Welkom thuis en bedankt voor alles wat jullie met mij hebben gedeeld. Het was weer prachtig. Fijne reis toegewenst. Ik zie jullie.
    Lieve Groetjes, Gerda
  5. P.rolff:
    3 augustus 2016
    hallo martin en harma,weet niet of jullie gelezen hebben,er is vanavond een staking van grond personeel tussen 19.30 uur en 21.00 uur, vanmiddag een kort geding van de KLM, dus houd rekening met aanzienlijke vertraging, groetjes peter
  6. Ria:
    3 augustus 2016
    Bedankt voor "meereizen" door middel van de foto,s en filmpjes.
    Een veilige reis terug.
    Lieve groetjes, Ria
  7. NaMa:
    3 augustus 2016
    The museum is looking interesting. like these beautiful pics. Have a safe flight back. will talk you once youre back.
  8. Bert:
    3 augustus 2016
    Het was weer een mooie reis. Redenen genoeg om nog een keer te gaan, toch?
  9. Corrie:
    3 augustus 2016
    Mooi om te lezen dat jullie het zo geweldig naar de zin hebben (gehad) en excuus voor de weinige reacties van mijn kant, het was nogal hectisch en druk hier o.a. door de logeerpartij van Gijs.
  10. LiMi:
    8 augustus 2016
    Tijdens Jullie reis niet zoveel gereageerd, maar wel met jullie mee gereisd. Ik wil Liane ook graag Stockholm laten zien.. Kijken wanneer dat er eens van komt. Staat iig op het lijstje.. Welkom thuis en lekker na genieten..