Dag 4 Stockholm

31 juli 2016 - Stockholm, Zweden

Goedenmorgen allemaal!

We lopen 1 dag achter zoals voorspeld.

Dus hier het verslag van gisteren ( dag 4 ).

De dag begon uiteraard met zon en we hadden een druk programma.

Met de bus en metro naar Djurgarden gegaan.

We zijn uitgestapt bij het eindpunt ( Slot Rosendal )

Heerlijk om te wandelen en natuurlijk foto's maken.

Langzaam zagen we de lucht veranderen.

Het werd steeds donkerder en al snel vielen de eerste druppels.

Laten we nu net vandaag geen jassen en paraplu's in de rugzak hebben gedaan....

Het was schuilen onder een boom.

En steeds een stukje verder lopen als het even droog was.

We hadden nog een behoorlijk stuk te lopen voordat we de eerst volgende bushalte tegen zouden komen.

Maar met wat oponthoud in de bus gestapt naar het centrum.

Een broodje eten en vervolgens een plekje zoeken langs de straat.

De gaypride optocht was gistermiddag en daar wilden we een stukje van zien.

Afgelopen week waren er veel activiteiten in het kader van de gaypride.

De optocht was de afsluiting van deze week.

Om 13.15 uur hadden we een plekje gevonden langs de route.

En dan begint het lange wachten.......

Ruim een uur later kwam de stoet voorbij.

Op het moment dat we weg wilden gaan was het moeilijk weg te komen vanwege de drukte.

Vlakbij Gamla Stan nog iets gegeten en toen snel terug naar het hotel om de tickets te halen en om te kleden voor het BAO concert.

Lijn 2, de bus die vlak voor het hotel stopt reed niet vanwege de optocht die nog in volle gang was.

Lopend door de mensenmassa richting hotel.

Even waren we nog bang dat we het niet zouden redden vanwege het vele oponthoud.

Door alle versperringen heen, soms moet je wat brutaal zijn, het hotel gehaald.

Na een half uur weer op pad en nu naar Solliden in Skansen waar het concert om 7 uur zou beginnen.

Om 18.15 waren we er.

Ruim op tijd zou je denken maar uit ervaring weten we dat de beste plekken al weg zijn.

Aan de zijkant konden we op een muurtje zitten.

We zaten nog maar net en daar begon de regen al.

Nu hadden we de papaplu's in de tas zitten dus laat maar komen.

2x een kort buitje gehad.

Het concert duurt maar liefst 4 uur, een lange zit.

Maar altijd fascinerend om te zien hoe de Zweden genieten van dit avondje uit.

Daar komen de picknick kleden, flessen wijn en complete maaltijden.

En bij elke polka of wals zijn ze niet meer te houden.

Dames op leeftijd zie je veranderen in meisjes, ze staan te trappelen om de dansvloer op te gaan.

De meisjes van rond de 20 zijn ook niet meer te houden.

Je zou juist denken, wat doe je hier, moet je niet naar Beyonce o.i.d ?

Al met al een geslaagde avond.

Zeker voor Martin die veel gefilmd en gefotografeerd heeft.

Bij het laatste nummer zijn we naar beneden gelopen om een plaatsje in de metro te krijgen.Net voor de drukte aan.

Van de metro de overstap naar de bus, deze reed inmiddels weer.

Om 23.45 uur waren we terug in het hotel.

Slapen lukte niet gelijk, zoveel indrukken opgedaan deze dag.....

Er zijn veel foto's geplaatst, ook die van vrijdagavond.

Dus heel veel kijkplezier met de foto's en het nieuwe filmpje, ook vrijdagavond gemaakt, uitzicht over de stad.