Ayubowan

19 juli 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Beste allemaal!

We zijn vanmiddag rond 16 uur Sri Lankaanse tijd veilig geland op Bandaranaika airport.

De reis was slopend.

Donderdagochtend zijn we om 4 uur op gestaan en na het ontbijt om 5.15 uur lopend naar het station.

Dit ging allemaal goed en ook de treinreis naar Schiphol ging soepel.

Ruim op tijd waren we er en zo konden we nog zoeken voor nog een kleinigheidje voor Geilee.

Om 14.50 uur de eerste vlucht naar Frankfurt.

Lopend door de slurf krijg je nog eens leuke dingen te horen zoals dit,

Vader zegt tegen dochter: ik heb al kaartjes voor de Acropolis.

Dochter: wat is dat?

Niet goed opgelet tijdens de geschiedenisles.

De vlucht verliep probleemloos en een uurtje later stonden we op Frankfurt,

We hebben daar een hapje gegeten en moesten onze tijd uitzitten tot 21.15 uur.

Dat hebben we gedaan in een heerlijke relax stoel.

Onze stoelen in het vliegtuig waren ook niet echt verkeerd.

Hoewel het de laatste rij was ( rij 39 ) hadden we niemand naast ons zitten en best wel veel ruimte.

Het nadeel was dat er 2 huilende kinderen meegingen.

Als de 1 stopte met huilen begon de andere.

Dus een rustige nacht was het niet echt.

We kregen een warme maaltijd, maar eerst nog wat Indiaanse knabbels.

Pittige snack!

Bij aankomst in Delhi, rond 8. 30 uur moesten we opnieuw via de douane.

Daar werd ons gevraagd naar het visum voor Sri Lanka die we niet hadden omdat we die net als andere jaren, aanschaffen bij aankomst.

Na vele telefoontjes over en weer tussen het personeel en wellicht het visa on arrival van 2015 die nog in ons paspoort stond, konden we dan toch verder.

De laatste vlucht naar onze bestemming zag er ook vreemd en wat eng uit.

Er steeg een rookgordijn op ( zie filmpje )

We zaten wel raar te kijken maar gelukkig was er niks aan de hand.

Wat het geweest is, weten we nog niet.

Om 16 uur dan eindelijk op de plaats van bestemming.

Veel regelwerk te doen, een visum dus regelen, een aankomst kaart, we deden het helaas in omgekeerde volgorde, moeheid?

Een stel Europeanen dachten slim en brutaal te zijn en gingen voordringen.

Zij werden teruggestuurd omdat ze het ook fout deden.

Dus konden ze alsnog achter aan de rij opnieuw beginnen.

Dan eindelijk bagage afhalen en op zoek naar de pick up service van het hotel.

De meneer stond keurig met een bord met onze namen ons welkom te heten.

Toen op weg naar All Spice, het verkeer zat goed vast en de rit heeft zeker 2 uur geduurd.

Mama Ira stond ons al op te wachten, fijn om eindelijk op de plek van bestemming te zijn.

VAKANTIE…………!

Vanavond hebben we Nalin even ontmoet en morgen zien we hem weer.

Groetjes van een vermoeid stel dat 36 uur onderweg is geweest naar Colombo

1. Bert Lanting:
    19 juli 2019
    Ben je Omar en zijn vriendin ook tegengekomen? Die zijn ook dezelfde dag van Frankfurt naar Thailand gevlogen... Hele fijne tijd op Sri Lanka en doe iedereen daar de hartelijke groeten
    Liefs uut Grunn’
  2. Jan Wagenaar:
    19 juli 2019
    Vermoeiende reis, maar jullie zijn op de bestemming gekomen. Geniet er maar van de komende dagen.
    Overigens, ik meende begrepen te hebben uit het bericht over jullie voorbereidingen, dat het visum al voor vertrek was geregeld bij de ambassade in Den Haag ?
  3. Saskia:
    19 juli 2019
    Wow, wat een boel reistijd...Maar dan ben je ook ergens👍😃 lekker bijkomen en geniet ze daar❣
  4. Corrie:
    19 juli 2019
    Jeetje wat een reis...! Slopend zoiets, maar jullie zijn er en gaan er hopelijk met volle teugen van genieten en wij van jullie verhalen! Liefs :)
  5. Dimitris:
    19 juli 2019
    It's funny the kid didn't know about Acropolis :)
    You are finally there !!!
    Happy holidays Marin and Harma !!!
  6. Marijke:
    19 juli 2019
    Fijne vakantie!!!! Uitrusten, heerlijk.
  7. Mariët:
    20 juli 2019
    Hele fijne vakantie, heerlijk genieten.
  8. Tineke:
    20 juli 2019
    Vergeet die letterlijk en figuurlijke pittige reis (inclusief die enge rook) maar snel. Nu lekker bijkomen in All Spice en daarna, als de rook om je hoofd is verdwenen, eindelijk volop genieten van jullie welverdiende vakantie!
  9. P.rolff:
    20 juli 2019
    fijn dat jullie op de plaats van bestemming zijn aangekomen, vergeet de reis met al die hobbels en geniet van een hele fijne vakantie en goed uitrusten
  10. Ina van Dijk:
    20 juli 2019
    Wat alweer een enerverende reis hebben jullie achter de rug! Nu dan maar lekker genieten van het land en jullie vrienden! Fijne vakantie!!
  11. NaMa:
    22 juli 2019