afsluiting Sri Lanka

26 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Tot slot beschrijven we de laatste dag om het goed af te ronden.

Als eerste hebben we afscheid genomen van Aruna bij het zwembad.

Thee, koekjes en een mooi tasje kregen we mee.

E mail adressen uitgewisseld.

Daarna zijn we met Nalin, Manoja, Geilee en een neefje van hun naar Mount Lavinia gegaan om afscheid te nemen.

Voor dat we uitstapten nog overladen met cadeautjes.

Mooi, lief en lekker om het zo maar even samen te vatten.

Korte wandeling gemaakt op het strand en de laatste gezamelijke foto's geschoten.

Daarna terug naar het hotel waar Martin  gerust heeft en ik het laatste uurtje zon heb meegepikt.

Tegen betaling konden we langer op de kamer blijven, dat was een verademing.

Zo konden we op ons gemak alles goed inpakken en vlak voor vertrek nog douchen.

Om 8 uur was het busje er en werden we naar het vliegveld gebracht.

Ruim op tijd aanwezig en op het vliegveld gebeurde er zoiets grappigs.....

Wij hebben blijkbaar altijd toevalligheden, zo ook nu weer:

Toen wij in Kandy in het hotel waren en daar op het buitenterras zaten kwam er een Chinese familie.

Zij waren net gearriveerd en vroegen ons wat wij hadden betaald voor de kamer.

We wisselden toen wat informatie uit.

Nu terug naar het vliegveld, we praatten met een Nederlandse familie die in Renuka ook op hun busje wachtten.Ze waren net voor ons aan op het vliegveld aangekomen.

Plots horen we: Hello!!

We kijken om en daar staat de Chinese familie.

Zo maf dit, kom je elkaar weer tegen op het vliegveld.

Zij gingen ook terug naar huis.

We hebben e mail adressen uitgewisseld en elkaar een goede reis gewenst.

Om 01.25 vertrok ons vliegtuig, na een strenge controle, paspoorten werden door 3 mensen gecontroleerd, er kwam zelfs een loep aan te pas om alles te bestuderen.

De hoop om wat te slapen had ik al gauw opgegeven. Voor ons zat een moeder met 2 kinderen waarvan de jongste bijna de hele vlucht heeft gehuild.

Een half uur eerder dan gepland zijn we geland in Rome.

Op ons gemak konden we daar rond kijken en nog een kerstbal kopen.

De vlucht naar Schiphol zou om 13.45 uur zijn.

Maar er kwam een bericht dat de vlucht vertraagd was met 45 minuten. Na 3 kwartier opnieuw het bericht van nog eens 30 minuten vertraging. Al snel kregen we door dat er een hevige storm over Nederland raasde en dat het luchtverkeer behoorlijk ontregeld was. Vervolgens weer een melding, dat het half 4 zou worden.

De Italianen die ook aan het wachten waren werden behoorlijk boos en gingen tekeer tegen het grondpersoneel. Wat er gezegd is weten we niet maar we konden duidelijk zien dat ze geïrriteerd waren. Het ging hard tegen hard.

En opeens mochten we instappen, we hadden al contact gehad met onze "chauffeur" , we vreesden zelfs dat het een extra overnachting zou worden, of in Rome of op Schiphol.Gelukkig kwam het niet zover. Om 5 uur zijn we vertrokken. De vlucht viel erg mee, weinig van de storm gemerkt, gelukkig!

Om half 8 landden we op Schiphol. Na een half uurtje hadden we onze koffers en om half 9 waren we onderweg naar Hoogezand. Op weg naar huis ergens gestopt om wat te eten, dat was er een beetje bij ingeschoten.

Om half 12 waren we thuis, we hebben de koffers laten staan en zijn vrij snel ons bed ingedoken.

Vanmorgen hebben we de boel opgeruimd, alle was ligt weer fris en gestreken in de kast. Helaas werkt de pc niet optimaal en mag de laptop nog een keer zijn dienst bewijzen.

Om deze vakantie nog grappig af te sluiten, vandaag hadden we 192TV aan en raad eens, Saskia en Serge.......we waren even terug in Sri Lanka.

Tot slot nog een vraagje, reizen jullie in de herfstvakantie weer met ons mee? De bestemming wordt  Östersund in Zweden.

We logeren daar op een elanden farm.

Graag tot october!!!

En iedereen nogmaals bedankt!

Laatste foto's en filmpjes toegevoegd.

Lieve groet, Martin en Harma

1. Bert:
    26 juli 2015
    Mooie herinneringen en fijn dat jullie weer heelhuids zijn thuisgekomen.
  2. Sije Pool:
    Hallo Martin en Harma,

Fijn dat jullie na een leuke vakantie weer veilig thuis gekomen zijn.
    Nu nog maar even lekker nagenieten. Nog even geduld en dan weer naar de volgende vakantie in Zweden. Prettige avond gewenst.

Groet Sije.
  3. LiMi:
    26 juli 2015
    Mooi verhaal en ook nog eens een hele mooie vooruitzichten alweer richting de herfstvakantie. Bofkonten... Prachtig! Ik, wij reizen met heel veel plezier dan ook weer mee.
    Nogmaals voor nu welkom thuis!
  4. P.rolff:
    26 juli 2015
    fijn dat jullie weer thuis zijn en bedankt voor alle mooie verhalen en ik zal jullie zeker ook volgen naar de reis naar zweden
  5. Kitty:
    26 juli 2015
    Welkom thuis. Ik reis mee hoor in de herfstvakantie.
  6. NaMa:
    27 juli 2015
    Looking forward to read/see nice stories in Sweden in October.
  7. Tineke:
    27 juli 2015
    Leuk dit afrondende blog. En ja: in de herfstvakantie ga ik jullie graag weer volgen. Op naar de elanden en nieuwe avonturen!
  8. Saskia:
    27 juli 2015
    Ja, joepie, reis graag weer mee!
    Nu lekker uitslapen jullie in dit regenlandje
  9. Corrie:
    27 juli 2015
    O zie net de laatste blog uit Sri Lanka, had ik over 't hoofd gezien... maar natuurlijk reizen we weer mee naar Zweden in oktober hoor!