Afscheid

22 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Vandaag was een dag van afscheid nemen.

Na het ontbijt zijn we naar het zwembad gegaan en zijn daar tot 2 uur gebleven.

De laatste zonnestralen voordat we de winter in Sydney in gaan.

Terug op de kamer de papieren bij elkaar gezocht die nodig waren voor het on line inchecken en naar het business centrum gegaan in het andere gebouw van het hotel.

Toen we dat geregeld hadden was het wachten op Nalin.

Om half 4 zijn we met de tuk tuk Manoja en Geilee tegemoet gegaan.

Afgesproken bij Waters Edge. Een klein park met restaurant. Ook het buurmeisje van Nalin en Manoja was meegekomen.We werden overladen met kadootjes, niet alleen voor ons maar ook voor mensen die wat meegegeven hadden. Daarna een wandeling gemaakt en later gaan zitten om de laatste gezamelijke foto's te maken. Tot slot nog wat drinken in het restaurant. En dan is het tijd voor het afscheid. Manoja ging met Geilee en het buurmeisje terug. Nalin is met ons meegegaan naar het hotel. En op de kamer hebben we echt afscheid genomen.

3 zoenen en een dikke knuffel, maar we houden contact uiteraard, via Skype en de mail. We hebben Nalin uitgezwaaid toen hij naar de bus ging.En dan is het besef er ook gelijk dat Sri Lanka er op zit voor ons. Bijzonder land, warm land, nu al niet meer uit ons gedachten. Wat hebben we in 2 weken veel gezien. Dankzij Nalin en Manoja is dit allemaal goed verlopen. Dankbaar dat we dit hebben mogen zien en hun ontmoet hebben, het was zo waardevol voor ons!

Nu maken we ons op voor de vliegreis naar Sydney, morgen om 8.30 vertrekken we van het hotel.De vlucht is om 14.10 uur en we gaan via Singapore. We hopen donderdagochtend om 9 uur plaatselijke tijd aan te komen.

Morgen nog een afscheid van onze favoriete barman bij het zwembad.

Hij vindt het echt jammer dat we gaan, en we voelen dat hij het ook echt meent.

We kregen vanochtend een kadootje van hem, ook een sleutelhanger en een pakje thee, zo'n lief gebaar, dit raakt.....!

Nu is het tijd om de koffers in te pakken, we moeten nog douchen en dan slapen, het is al laat, zoals jullie waarschijnlijk weten, 3,5 uur later dan in NL.

Wij melden ons als we in Sydney zijn. Tot gauw!

Lieve groet, Martin en Harma

1. Bert:
    22 juli 2014
    jammer. goede reis en tot in de sneeuw.
  2. Tineke:
    22 juli 2014
    Ja, jammer dat Sri Lanka er alweer op zit. We hebben erg genoten van jullie reisverhalen en schitterende foto's. Vooral het bezoek aan het weeshuis heeft diepe indruk op me (=Tineke) gemaakt.
    Leuk trouwens om Nalin, Manoja en Geilee (wat een schattig meisje) op de foto's gezien te hebben.

Vandaag kregen we trouwens jullie mooie kaart. Heel hartelijk dank!! Erg mooi. Blij mee!

Voor nu: goeie reis!
  3. Kitty:
    22 juli 2014
    Jammer een hele belevenis. Tot in Sydney. Een hele goeie reis.
  4. Tiny en Riemert:
    22 juli 2014
    Wat allemaal prachtige verhalen geweldig hoe jullie schrijven hoor echt genieten,
    Wij wensen jullie een goede reis naar Sydney en wij wensen jullie daar ook een mooie tijd.
    Lieve groet Tiny en Riemert
  5. Saskia:
    22 juli 2014
    Heel goed reis naar het wintergebied :D, met veel mooie herinneringen voor onderweg!
  6. Sije Pool:
    22 juli 2014
    Afscheid nemen is een beetje sterven maar de herinneringen blijven.
    Op naar het volgende avontuur.
    Ik wens jullie een prettige reis en ik hoop dat jullie weer
    prachtige reisverhalen aan ons mailen met leuke foto's toegevoegd.
    Groet Sije.
  7. P.rolff:
    22 juli 2014
    heb jullie verhalen gelezen en heb er een heel goede indruk van gekregen.Ook mooie foto;s erbij,de tijd is wel opgeschoten he,ik wens jullie een goede reis toe naar Sydney en behouden aankomst,groetjes, peter
  8. Corrie:
    22 juli 2014
    Afscheid nemen is nooit leuk, maar jullie houden er prachtige herinneringen aan over! Goede reis naar winters Sydney en we kijken weer uit naar de volgende verhalen! Groetjes, Corrie
  9. Sjerief:
    22 juli 2014
    Afscheid is de geboorte van mooie herinneringen.
  10. Karel Knarren:
    23 juli 2014
    He daar, Lees net de 2 berichten.
    Bon Voyage en wellicht zijn jullie net geland in Sidney, wanneer ik dit schrijf. Deel 2 staat te gebeuren.