Aankomst Orrviken ( Östersund )

17 oktober 2015 - Östersund, Zweden

Hej,

Zo daar zijn we dan.

Eerst een iets uitgebreider verslag van gisteren.

We hadden inderdaad een hotelkamer geboekt vlakbij Schiphol.

Maar omdat onze aankomst na 6 uur zou worden moesten we het hotel bellen om dit door te geven.

Er werd me gevraagd om een credit card om de kamer vast te houden.

Ja, hebben we dus niet.

Er werd me gezegd dat ze dan niet konden garanderen of de kamer na zessen nog beschikbaar zou zijn.

Help, stress of eigenlijk grote stress.....

2 lezers van het blog had ik op de hoogte gebracht van de stress.

Opeens een telefoontje.......nog steeds stress? Jullie mogen onze card nummer geven.....helemaal overdonderd door dit telefoontje.

Maar voor ons wel de zekerheid dat we een slaapplek hadden.

( en nog maar weer een bedankje )

En is gelijk je vraag beantwoordt Karel.

Om 20.45 uur waren we in het hotel.

Prima hotel verder en ook een goed ontbijt.

24 uur later waren we alweer op Schiphol.

Wat een drukte, gelukkig ging het allemaal niet noordwaarts.

On line al ingecheckt dus het ging allemaal vlotjes.

Alleen was de koffer te zwaar, dit wisten we thuis al.

Dus laptop er uit en als handbagage mee.

Iets later vertrokken, dit had ook met de vakantie drukte te maken.

Om 13.15 geland op Arlanda en de vlucht naar Östersund ging om 15.05 uur.

Deze vlucht duurt maar 55 minuten.

We hadden afgesproken met Emil, de eigenaar van Moosegarden, op het vliegveld.

Het vliegveld is klein en 1 blik was genoeg om elkaar te vinden.

Hij had een vriend meegenomen en op weg naar Orrviken verliep het gesprek soepeltjes. Het NL elftal, FC Groningen, en ook nog genieten van het landschap.

Emil had al aangeboden om onderweg te stoppen bij een supermarkt zodat we even wat boodschappen konden inslaan voor de eerste dagen.

Orrviken ligt 11 km van Östersund en de rit er naar toe was prachtig.

Ik zit me al te verheugen op de foto's die we hier kunnen maken.

Om 16.45 reden we het terrein op.

Het eerste huis wat er staat daar woont Emil met zijn vrouw en hun pasgeboren zoon. Verder op het erf staat een huisje voor de verhuur en 6 appartementen.

In nr.4 zitten wij.

Toen we de spullen allemaal binnen hadden zijn we op "onze" veranda gaan zitten en stilletjes gaan genieten van het uitzicht.......

We hebben al een paar foto's uitgezocht zodat jullie ook mee kunnen genieten.

Uiteraard volgen er meer.

Daarna moest de koffer uitgepakt worden, een hapje eten, de bedden opgemaakt en de afwas gedaan.

We hebben geen tv maar we zullen dat niet eens missen.

Ook hebben we al kennis gemaakt met 2 elanden, waarschijnlijk zijn het Hero en Maj. Beiden zijn in mei geboren.

Hier komen we later op terug.

Tot zover onze aankomst!

Groetjes, Martin en Harma

1. Tineke:
    17 oktober 2015
    Fijn te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. En ik zag al een paar hele sfeervolle foto's. Smaakt naar meer! Ben benieuwd wat voor mooie plaatjes en reisverhalen deze reis brengt. Groetjes, Tineke
  2. Liane:
    18 oktober 2015
    Is ook zo. Jullie zouden naar Zweden. Heel veel plezier daar. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
  3. Karel:
    18 oktober 2015
    He daar. Mijn vraag is idd. Beantwoord. Stom gedoe rondom die creditcard. Fijn dat t goed is gekomen
    Geniet
  4. P.rolff:
    18 oktober 2015
    goed dat jullie behouden zijn aangekomen en kortom dus nu maar genieten van een fijne week
  5. Gerda:
    18 oktober 2015
    Fijn dat jullie er zijn, wat een prachtige omgeving en wat een ruimte.
    Dat je de tv niet gaat missen dat begrijp ik helemaal.
    Veel mooie wandelingen maken en foto,s natuurlijk en genieten.
    Ik hoor jullie wel weer.

Doei, doei.

Gerda
  6. Corrie:
    19 oktober 2015
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en de reis ook vlotjes is verlopen, dat is ook wel zo prettig! Geniet ervan en die tv gaan jullie vast niet missen, prachtige beelden voor de deur toch?
  7. NaMa:
    19 oktober 2015
    happy to hear of your safe arrival. Enjoy!!
  8. NaMa:
    19 oktober 2015
    Happy to hear of yoru safe arrival. This hotel booking immediately got my mind how we booked the Kandy View Hotel on our way. ha ha ha!