2 steden

1 juli 2023 - Maastricht, Nederland

Hoi!

Sorry dat jullie gisteren zoveel mailtjes hebben ontvangen, dit was uiteraard niet de bedoeling.

Het internet bij het pension is zo dramatisch slecht en we kregen de melding dat het verhaal en de foto's niet geplaatst waren.

Dus blijven proberen minstens 40 x.

Achteraf bleek het wel geplaatst.

Vandaag hebben we 2 steden bezocht.

De eigenaresse van ons pension legde ons de makkelijkste route uit om te reizen naar Aken.

We hadden gisteren een dagkaart voor de bus gekocht voor vandaag.

Voor 8, 10 euro p p de hele dag met de bus, incl. Aken.

Om 9 uur de eerste bus vanuit Schin op Geul naar Gulpen.

Vrij vlot de aansluiting naar Aken.

Binnen een uur ben je op de plek van bestemming.

Als eerste koffie met heerlijk Duits gebak.

Yummie.....

We hadden trouwens veel buien.

Paraplu op en af.

We hebben gewandeld en een beetje gewinkeld.

Natuurlijk de Dom en het stadhuis gezien.

Voor de rest vonden we Aken niet de moeite waard.

Veel graffiti, leegstand en zwervers.

Na een broodje gegeten te hebben en de koelkastmagneet gekocht te hebben besloten we de bus terug te nemen naar Maastricht.

2 jaar geleden waren we er ook, die dag was helemaal verregend.

Dus Maastricht in de herkansing.

Het klaarde inmiddels wat op.

Het was ontzettend druk in de stad en op de terrassen.

Ook werd er volop aan het Vrijthof opgebouwd.

Andre Rieu zal hier op treden.

We weten niet wanneer dit is maar ze zijn goed bezig.

Vervolgens zijn we verder gewandeld door het centrum en iets er buiten, Stadsomwalling.

Inmiddels zitten we ergens iets te drinken en proberen hier het blog bij te houden.

Er is ook weer een filmpje toegevoegd.

Groetjes van Harma en Martin

1. Mirjam:
    1 juli 2023
    Weer een dag met mooie foto's!
  2. Mariët:
    1 juli 2023
    Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt. Ook wij hebben regen gehad vandaag.
  3. Liane:
    1 juli 2023
    Wat ziet Aken er mooi uit.
  4. Jan Wagenaar:
    1 juli 2023
    Bedankt weer voor de update. Ondanks de regen vond ik de plaatjes wel mooi. Het weer hier was vandaag ongeveer hetzelfde als bij jullie.
  5. Corrie:
    2 juli 2023
    Prachtige plaatjes weer hoor, mooie beelden, ondanks de regen! Maastricht hebben wij ook vaak pech met het weer, maar weer genieten van het herkennen! Veel plezier nog en hopelijk iets beter weer!
  6. Tineke:
    2 juli 2023
    Aken vinden wij ook niets aan. We hebben het vaker een kans gegeven, maar néé.
    Maastricht is gezelliger. Nu ik dit schrijf, zijn jullie vast alweer op pad. Leuk om later te lezen waarheen dat geweest is.
  7. Ina van Dijk:
    2 juli 2023
    Maastricht is zeker leuk! Heel gezellig. Aken weet ik niet. Dank voor jullie verslag en fotos! Op naar een nieuwe dag!