Stockholm, sneeuw en semla

11 februari 2023 - Spånga, Zweden

Hoi!

Terwijl we gisteren net het verhaal hadden geplaatst begon het te sneeuwen.

We zijn naar het dakterras gesneld om nog gauw wat foto's te maken.

Een vervroegd verjaardagscadeautje!

Ook nog naar beneden gegaan om een aantal foto's te maken.

Waarschijnlijk zou het vandaag alweer weg zijn.

En dat klopte aardig, toen we vanochtend de gordijnen openden was de meeste sneeuw weg.

Rustig begonnen met brood bij het ontbijt.

Maar als toegift een halve semla.

Later op de dag zouden we nog meer semla gaan eten.

Vandaag ook de vinyldag ingepland

Op de zaterdag zijn de meeste vinylzaken geopend, behalve ons vast adres, deze was weer niet open.

Voor 11 uur konden we nog wat souvenirs kopen en heb ik een erg leuke trui van Martin gekregen.

Met de metro naar St. Eriksplan waar de meeste platenzaken zitten.

Martin is een poos bezig om alle bakken af te struinen.

En komt altijd wel weer met iets voor de verzameling thuis, nu ook.

Daarna zijn we een leuke zaak in gegaan voor koffie met gebak ( semla dus )

Toen ik wilde afrekenen stond ik met de SL travel kaart bij het pinapparaat.

Het is duidelijk dat ik vandaag een jaartje ouder ben geworden, ha, ha!

Alsnog betaald met de bankpas en weer op pad naar de laatste vinylzaak.

Goede vangst voor Martin dit keer.

We wilden eten bij het Thais restaurant waar we ook al een aantal keren eerder hebben gegeten.

Het was niet heel druk en we hebben weer gegokt op iets Thais.

Heerlijk gegeten!

Daarna zijn we op ons gemak terug gegaan naar het hotel.

Er staat nog steeds een koude wind en er ligt nog wat restjes sneeuw.

Wellicht morgen spierpijn van het krampachtige lopen.

Bij de ICA nog wat broodjes gehaald voor het avondeten.

Nadat deze op waren hebben we nog een uurtje gewandeld in de wijk.

Een erg frisse neus gehaald!

Tot zover 11 februari 2023, we sluiten de dag af met een borrel!

Foto's en fllmpje toegevoegd!

Tot morgen!

Martin en Harma

11 februari 2023
    Van harte gefeliciteerd, Harma. Leuk dat jij die sneeuw als een 'cadeautje' ervaart. Haha, ik zelf ben absoluut geen sneeuw en ijs liefhebber.
    Leuke foto's van de stad Stockholm en dat lekkers.
    Gelukkig dat er nog andere vinylzaken open waren om te snuffelen als alternatief voor de 1e keus.
  2. Ina van Dijk:
    11 februari 2023
    Geniet nog even van de laatste verjaardag-uurtjes! Zo benieuwd wat je hebt kunnen scoren qua vinyl.
    Dank voor t verslag en mooie fotos!!
    11 februari 2023
    Dat is nog eens fris aan een nieuw levensjaar beginnen. Zo te lezen, heb je een heerlijke verjaardag gehad. Letterlijk en figuurlijk.
    Ik heb genoten van de foto's en vooral van het filmpje. Mooi gezicht, die dwarrelde sneeuw. Hopelijk hebben jullie morgen geen spierpijn en genieten jullie volop van een nieuwe dag in die prachtige stad!
    12 februari 2023
    Van harte Harma!!!!!
    Wat zien die gebakjes er verrukkelijk uit Harma! Ik snap dat je daar heerlijk van hebt gesmuld op je verjaardag!
    Enne...de verkeerde kaart bij de kassa, je weet wat ze zeggen he? Ouderdom komt met gebreken! Hahaha!! :)
    Martin ook weer geluk bij de vinylzaken, al met al een topdag dus!