Sri Lankaans Veluwe

28 juli 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Sri Lankaans Veluwe

Hallo volgers,

Er lag een plan om dit weekend naar Nuwara Eliya te gaan.

Dit is vrijdagavond afgeblazen.

Dus plan B is in werking gezet.

Vrijdagavond was er weer een feestje in het appartement naast ons.

Dus we hadden al een slechte nacht achter de rug.

We hebben er wel melding van gemaakt en er mogen geen feestjes meer gehouden worden tijdens ons verblijf.

We hebben medelijden met de gasten na ons, zij zullen hier ook last van krijgen.

Zaterdag ochtend zijn we als eerste naar Laksala gegaan om een tweede tuk tuk souvenir te kopen.

Daarna naar Liberty Plaza, groot winkelcentrum met ook souvenirs.

We zijn hier 4 jaar geleden ook geweest en geslaagd met o.a kleding.

Dezelfde winkeltjes van 4 jaar geleden hebben we weer gevonden en zijn er ook nu geslaagd.

Martin heeft nog het laatste Sri Lankaans cricketshirt aangeschaft.

Die hij de volgende dag toch moest ruilen en wat gelukkig geen probleem was.

We hadden een heel fijne tuk tuk chauffeur, genaamd Thusith.

Voor de avond hebben we hem gelijk vastgelegd.

Bij thuiskomst eerst nog gezwommen en na het eten wachten op Thusith voor de tuk tuk licht tour.

Hij begreep ons helemaal en dat is natuurlijk erg fijn.

Vroeg  regelmatig of hij moest stoppen etc.

Bij de Gangaramaya tempel zijn we uitgestapt.

5 jaar geleden hebben we deze tempel, in het Beira meer, overdag bezocht.

De tempel is verandert en verlicht ziet het er prachtig uit.

We zijn ongeveer 2 uur op pad geweest.

En de rit was meer dan de moeite waard.

Vanochtend zijn we na het ontbijt gaan wandelen in de wijk achter het hotel.

Ik wilde graag terug naar het echtpaar waar we eerder 2 flesjes drinken hadden gekocht.

Onze laatste pak stroopwafels wilde ik graag aan hun geven en we hadden nog een klompen sleutelhanger over.

Vandaag was extreem heet, de luchtvochtigheid erg hoog.

Dit maakte het wandelen niet makkelijk.

Aangekomen bij het huis was alles afgesloten maar ze zat bij de buurvrouw in de tuin.

Een oudere dame die nogal nieuwsgierig was.

We hebben 2 flesjes drinken gekocht en haar de stroopwafels en sleutelhanger gegeven.

Ze was er erg blij mee.

Daarna zijn we Beddagana Wetland Park ingegaan.

We waren er al langs gelopen maar besloten er nu in te gaan.

Zo werd onze ochtendwandeling een behoorlijke lange wandeling in de hitte.

Het is een soort Veluwe alleen hier veel vogels en bloemen.

Het bord wat bij de ingang staat, zegt genoeg.

Uitkijken voor slangen en krokodillen.

We hebben een baby krokodil gezien, dit kwam omdat Martin moest niezen en het beestje opeens te voorschijn kwam.

We hadden vanwege de wandeling niet al het foto en filmapparatuur bij ons.

Als we het geweten hadden, hadden we dat natuurlijk wel gedaan.

Dus de foto’s zijn iets minder van kwaliteit maar we klagen zeker niet wat we deze vakantie al aan bloemen en dieren hebben vastgelegd.

Op de terugweg hebben we Thusith gebeld of hij met ons terug wilde naar Libertyplaza om het shirt van Martin te ruilen.

Gelukkig was dat het geval.

We zijn erg moe en besloten niet verder met de tuk tuk te gaan, gewoon terug naar het hotel.

Zwembad in om af te koelen.

Deze dag was een behoorlijk zware dag.

Ook de Sri Lankanen hadden last van de hitte.

Nog een antwoord over de kokosnoten.

De olie is er uitgehaald en we denken zelf dat de helften gebruikt gaan worden om lepels van te maken.

Van de olie weten we zeker.

Geniet van de foto’s!

Tot gauw.

Lieve groet, Martin en Harma

1. Corrie:
    28 juli 2019
    Bedankt voor de toch wel prachtige foto's hoor! Vooral van de tempel, indrukwekkend en als ik het bordje "beware for snakes and crocodils", zou lezen was ik als een speer weer weg, dus vind jullie echte helden hoor! Lekker uitrusten nu maar en afkoelen ;)
  2. Dimitris:
    Very nice pictures.
  3. Tineke:
    28 juli 2019
    Leuk te lezen van de laatste stroopwafels. En ook leuk jullie dagje Veluwe. Voor ons vandaag geen Veluwe, maar wel krokodillen. Wij waren naar de dierentuin...
    Bij ons is de hitte gelukkig weg. Hopelijk gebeurt dat bij jullie ook. Ondanks de hitte hebben jullie in ieder geval niet stilgezeten. Rustige nacht gewenst!
  4. Jan Wagenaar:
    28 juli 2019
    Nou, die foto's mogen er best zijn hoor, ondanks dat jullie wat minder 'professionele' opnameapparatuur hadden meegenomen. Wat een prachtig landschap.
    Fijn dat jullie konden worden vervoerd met zo'n behulpzame tuk-tuk chauffeur. Rijden ze daar trouwens een beetje 'met beleid' door het verkeer met die dingen, of moet je je hart vasthouden als je je daar in waagt ?
  5. P.rolff:
    28 juli 2019
    mooi landschap en Marin moet de krokodillen niet meer wakker maken met niezen
  6. Ina van Dijk:
    28 juli 2019
    Leuk verslag weer! En nog mooiere fotos!! Vooral die by-night! Prachtig. Jullie zien prachtige dingen en plaatsen!
  7. LiMi:
    29 juli 2019
    Owww.. wat mooi allemaal!!!