En tot slot…….

16 augustus 2019 - Hoogezand, Nederland

En tot slot…….

Beste allemaal!

De titel zegt het al, en tot slot…..

Daarmee bedoelen we dat de zomervakantie ten einde is voor ons.

Martin heeft nog bijna 1 week vrij voordat het nieuwe schooljaar begint.

Het belooft een druk jaar te gaan worden voor hem.

Daarom hadden we besloten er nog 3 dagen tussen uit te gaan in eigen land.

Afgelopen dinsdag zijn we in de stromende regen vertrokken richting Den Haag.

Rond het middaguur arriveerden we in het hotel ( op loopafstand van het centrum )

We hebben de spullen neer gezet en zijn gelijk vertrokken voor een wandeling door de binnenstad van Den Haag.

O.a het Binnenhof en het Mauritshuis gezien.

Op de weg terug naar het hotel wat boodschappen gehaald voor op de kamer.

En we hadden besloten om in het hotel te gaan eten.

’s Avonds opnieuw op pad, een wandeling langs de hof vijver en paleis Noordeinde.

En vele ambassades gezien, ook nog even weer langs de ambassade van Sri Lanka.

Best vermoeiend deze wandelingen en we zijn ook nog niet helemaal uitgerust van Sri Lanka.

Rond 9 uur waren we weer terug in het hotel en na een hapje en drankje zijn we gaan slapen.

Benieuwd naar het ontbijt……

Een warm welkom door de dame van het ontbijtbuffet.

Over het algemeen zijn de mensen erg hartelijk en beleefd.

We hebben genoten van het ontbijt en met een gevulde maag zijn we met tram 1 naar Scheveningen vertrokken.

Al vroeg stonden we op de pier en hebben ook daar heerlijk kunnen wandelen.

Er was regen voorspelt maar ze zaten er behoorlijk naast.

Zon, zee en strand!

De boulevard afgelopen tot aan de Keizerstraat.

Vervolgens bij een restaurantje kibbeling gegeten.

En daarna kon Martin nog een platenzaak in duiken, op zoek…..

En natuurlijk nog wat gevonden!

Met bus 22 zijn we teruggegaan  naar Den Haag.

Naar het Haagse bos om een bezoek te brengen aan Huis ten Bosch.

Ook daar nog flink wat gelopen.

We hadden al besloten om ook de woensdagavond in het hotel te eten.

Te moe om verder nog wat te ondernemen.

Zere voeten en zere enkel…..

Het eten was weer prima.

En de regen viel alsnog, alleen wat later op de dag.

Donderdagochtend eerst het ontbijt, het was enorm druk.

Het is nog korte tijd droog gebleven en we zijn nog even op pad gegaan voor koelkast magneten.

En de boeken c.q platenmarkt over geweest, waar Martin wederom is geslaagd.

Ook de Indië herdenking was een optie maar we durfden het toch niet aan vanwege de regen voorspelling.

We hebben wat eten voor de treinreis gekocht en oh jee, bij het binnengaan van de supermarkt  werd Martin gestoken door een wesp.

Onder zijn oog zit nu een behoorlijke zwelling, de pijn is gelukkig wel weg getrokken.

Koffer opgehaald bij het hotel en weer terug naar het noorden.

Beiden toch wel blij dat we terug gingen, het is ons daar toch te druk…..

En daar is ie weer:

Wegens werkzaamheden aan het spoor moesten we een stukje om.

Om half 5 waren we weer thuis.

En nu echt van de rust genieten!

En wellicht een bestemming voor 2020 gaan zoeken.

Lieve groet, Martin en Harma

P.S  Geniet van de foto’s.

1. Ina van Dijk:
    16 augustus 2019
    Geweldig leuk om te lezen dat jullie deze zomervakantie in stijl hebben afgesloten.Jammer te lezen dat je toch weer last van je enkel kreeg..hopelijk gaat het inmiddels wat beter. Mooie fotos hoor! Bedankt weer voor het mogen mee-beleven van jullie reizen!
  2. Corrie:
    16 augustus 2019
    Wat een verrassende trip naar Den Haag en tegelijk een feest der herkenning hoor, maar tot Huis ten Bosch heb ik het nog nooit gebracht, dank weer voor het verhaal en de mooie foto's en Martin beterschap met de wespensteek, akelige rotbeesten! :(
  3. Dimitris:
    17 augustus 2019
    That was a nice trip to The Hague. I like to photos. Hague is a beautiful city. I am sorry about Martin stung by a wasp. You can now relax at home. I am happy you had a good summer holiday. Hopefully next summer vacation will be even better.
  4. P.rolff:
    17 augustus 2019
    hallo, wat een leuk einde van de zomervakantie naar Den Haag, leuke foto;s heel toepassend, Martin beterschap met die wespensteek en sterkte voor komend schooljaar en Harma beterschap met je voet, bedankt voor alle reisverhalen
  5. LiMi:
    17 augustus 2019
    Mooie foto's!! Sterkte met je enkel Harma en Martin met zijn wespensteek. Gisteren waar ik ook liep of zat moesten elke keer kwamen er wespen op mij af. Zelfs toen ik achter het stuur zat vloog er 1 in de auto. Ff in paniek!! 🐝vreselijke monsters.
  6. Mary Huyzen:
    17 augustus 2019
    Leuk he die beelden aan zee in Scheveningen Geniet van je laatste vakantie week, Martin Groetjes Mary
  7. Saskia:
    Echte Hollandse plaatjes (met Hollands weer) :D
  8. NaMa:
    17 augustus 2019
    Still enjoying summer. Beautiful pictures in Holland. Love it.
  9. Tineke:
    17 augustus 2019
    Sri Lanka was schitterend, maar ook mooi om weer wat van eigen bodem op jullie blog te zien. Wellicht een bestemming voor 2020 gaan zoeken. Gewoon doen! Wie zoekt, zal vinden. Succes daarmee!