Kunstrol

1 augustus 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Kunstrol

Lieve volgers,

Ons laatste verhaal op Sri Lankaanse bodem.

Morgenavond vertrekken we en zullen niet eerder in de gelegenheid zijn om weer te schrijven als we thuis zijn.

Vandaag zijn we lekker vroeg op pad gegaan met Thusith.

Rond 9 uur was hij er en konden we een hele waslijst afwerken voor de laatste souvenirs.

Als eerste richting art gallery, waar de street art vlakbij is.

Niet alles stond opgesteld dus besloten we later op de ochtend terug te keren.

4 jaar geleden hebben we er een prachtig schilderij gekocht.

En we hopen er vandaag ook weer te slagen.

Maar eerst verder op zoek, naar monopoly  Sri Lankaanse stijl.

Al vrij vlot gevonden, we zullen er weinig van kunnen lezen maar erg leuk om te hebben.

En deze vakantie valt de rupee erg gunstig.

Daarna zijn we Arpico ingegaan en zijn daar goed geslaagd met boodschappen o.a thee, zeep en dat soort dingen.

Van de ene kant van de stad naar de andere kant en weer terug naar street art.

Inmiddels waren er meer stalletjes open.

De keus was redelijk snel gemaakt.

We konden met behulp van Thusith nog wat afdingen.

2 doeken hebben we gekocht.

We zijn hier erg blij mee, ze staan nu opgerold klaar.

Daarna terug naar het hotel. Het liep al tegen lunchtijd.

Voor morgen nog afgesproken voor ons laatste tuk tuk ritje, deze vakantie.

Op de kamer onze salade gegeten en daarna het zwembad in.

We hadden besloten om vanavond uit eten te gaan bij Shanghai Terrace.

We kenden dit restaurant van 4 jaar geleden en zit in dezelfde straat als All Spice, op ca. 10 minuten loopafstand.

Goed gegeten, inclusief ijs, koffie hadden ze helaas niet.

( ik mis de koffie enorm )

Morgen gaan we kijken of we alle souvenirs mee krijgen.

We moeten nog een paar dingen kopen en dan is het echt klaar.

Wij zullen waarschijnlijk zondagavond schrijven.

We hopen zondagmiddag veilig thuis te komen.

We landen zaterdagavond op Schiphol maar kunnen dan niet meer naar Groningen reizen, dus blijven we een nachtje in de buurt van Schiphol.

Helaas zijn er aankomend weekend veel spoorwerkzaamheden dus dat wordt vanaf Assen met de bus.

De foto’s van vandaag zijn uitgezocht en toegevoegd.

En op verzoek nog een Pettah filmpje!

Dank aan iedereen voor de reacties en tot zondagavond in Nederland!

We zullen dan de laatste dagen beschrijven.

Zo juist zijn Nalin, Manoja en de kinderen ons gedag komen zeggen.

Lieve groet, Martin en Harma

1. Tineke:
    1 augustus 2019
    Zo te lezen hebben jullie mooie aankopen gedaan. Leuk: Monopoly, dat is een bijzonder souvenir. En leuk ook de twee doeken. Ik hoop dat jullie alles zonder veel kunst en vliegwerk mee krijgen.
    Heel veel plezier morgen & alvast een hele goeie terugreis gewenst!
  2. LiMi:
    1 augustus 2019
    Geniet nog even van de laatste momenten en een hele goeie reis terug naar huis!!!
  3. Mariët:
    1 augustus 2019
    Geniet nog even van jullie laatste uren Sri -lanka. Een hele fijne terug reis.
  4. Corrie:
    1 augustus 2019
    Geniet nog even daar in het verre Sri Lanka en wens jullie een hele goeie en rustige vlucht toe, helaas het laatste stukje reis vanaf Assen wat minder, maar toch een fijne thuiskomst met alle mooie souvenirs om van na te genieten!
  5. P.rolff:
    1 augustus 2019
    wat jammer dat jullie vakantie zo snel voorbij is gegaan, maar in ieder geval wel genoten, voor vrijdag een goede reis gewenst en een goede en fijne thuiskomst met alle souveniers
  6. Jan Wagenaar:
    1 augustus 2019
    'k Heb ook het laatste filmpje nog even gezien. Wat veel ambulante handel op straat, zeg. Ik hoop dat jullie goed geslaagd zijn met het zoeken naar souvenirs. Nog een fijne laatste dag gewenst voor morgen en ik hoop dat jullie een voorspoedige vliegreis terug zullen hebben. Er rijden inderdaad van en naar Groningen-Assen en naar Hoogezand geen treinen, want er wordt in Groningen gewerkt aan de nieuwe Helperzoomtunnel onder het spoor. Het laatste stuk naar huis zal met de bus moeten.
  7. Mary Huyzen:
    2 augustus 2019
    Jammer, maar ik ben er niet het komend weekend anders had ik jullie opgehaald in Groningen of H’zand
    Nog ff genieten in verwegnistan!
    Wens jullie n goede reis terg naar huis Groetjes v Mary 💁
  8. Bert Lanting: