Kalutara

26 juli 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Hallo allemaal!

We hebben vandaag een erg leuk uitje gehad.

Via Nalin is er een chauffeur geregeld.

De man zou ons om 8 uur ophalen en dan met ons naar Kalutara gaan.

Een afstand van ca. 46 km waar je 1,5 uur over doet als het meezit.

Toen we om 7 uur beneden kwamen vertelde mama dat de chauffeur er al stond.

Verbaasd waren we maar hebben rustig ontbeten.

Nalin appte ook nog dat we de tijd konden nemen.

Om 7.40 uur zijn we vertrokken, samen met Jayalal, de chauffeur.

Om 9.15 kwamen we aan bij een tempel.

We hebben daar een stop gemaakt om naar binnen te gaan.

Ik was er niet op gekleed maar kreeg kledingstukken aangeboden zodat ik er gekleurd op stond.

Het was al flink zweten zo vroeg op de ochtend.

Na een klein uurtje zijn we teruggegaan naar de auto en was het ijs inmiddels gebroken met Jayalal.

Hij bood spontaan aan om foto’s te maken zodat we ook een aantal hebben waar we samen opstaan.

Het fotograferen ging hem goed af, we hebben een aantal erg leuke foto’s samen.

Nalin belde nog om te vragen of we naar kasteel Richmond wilden.

Laat maar doorkomen dachten we.

Hoewel het enorm vervallen is, hebben we zeker geen spijt van dit bezoek.

De rit er naar toe was al erg mooi.

Vervolgens een rondleiding door het kasteel, met een ander bezoekend stel uit China.

Mooie tuin en alweer een varaan gespot!

We wilden wat eten bij KFC want het ging al richting 12.30 uur.

We hadden net de bestelling doorgegeven en daar kwam het Chinees stel aan.

( wij schijnen Chinezen altijd 2x te ontmoeten, dit gebeurde ook in 2015 in Kandy )

Na het eten wilde we nog als laatste naar het strand.

Via mooie soms onverharde wegen vonden we een rustig stukje strand, wat ons een Bounty gevoel gaf……!

Het strand van Kalutara is niet veilig, de rode vlag was gehesen.

En het was ook te zien hoe hard de golven tegen de rotsen sloegen.

Maar levert dan wel weer mooie foto’s op.

Het lopen op het strand was niet bevorderlijk voor het herstel van mijn enkel.

Na dit bezoek zijn we teruggegaan naar Colombo.

Rond 3 uur waren we in het hotel en zijn nog weer het zwembad ingedoken.

Vanavond hebben we eten gehaald bij Lemongrass.

We krijgen uiteraard de weerberichten door van Nederland.

En we hebben het zeker met jullie te doen.

Hier is het een paar graden koeler maar de nachten blijven rond de 28 graden met een gevoelstemperatuur tot 34 graden.

Dus behoorlijke plaknachten, de airco willen we niet te hoog zetten i.v.m ziek worden,

Het is tot nu toe bij keelpijn en verkoudheid gebleven en dat is te overzien.

Dank zo ver voor alle reacties en we hopen morgen avond ook te schrijven maar dan niet vanuit Colombo.

Lieve groet, Martin en Harma

26 juli 2019
    hallo zoals gewoonlijk weer een fijne dag gehad en ja geniet er verder van
    Prachtige foto's weer. Waarom lagen er zoveel halve kokosnoten? Dank weer voor jullie verhaal 👍👍👍
    26 juli 2019
    Ondanks het verval is het toch een bijzonder mooi gebouw gebleven en tegelijk is het ook een compleet andere wereld, bedankt dat we weer mogen meegenieten met jullie en ws gaan we hier ook de 2e plaknacht in ;) erg mooi die ruwe zee! Top!
    Mooi gevulde dag weer met mooi gevulde foto's. Mooi ook de uitersten: gister de verkeersdrukte en vandaag een serene tempel en een rustig strand.
  5. Ina van Dijk:
    26 juli 2019
    Weer mooi om te kunnen meebeleven van jullie vakantie!, prachtige fotos maar eh...leg es uit van die halve cocosnoten ...😆. Morgen weer lekker verder met het genieten!! Dank voor dit verslag plus fotos!
  6. LiMi:
    Echt genieten..
    26 juli 2019
    't Was weer een 'vruchtbare' dag die leuke foto's heeft opgeleverd en wat een vracht gehalveerde kokosnoten, zeg.
    27 juli 2019
    Wat wij volgers ons behalve de halve kokosnoten natuurlijk ook allemaal afvragen, is waarom we een van de leuke foto's van jullie tweetjes niet te zien krijgen.
    Fijne dag voor vandaag! 🌴🌞🍦🌻
  9. Dimitris:
    27 juli 2019
    I see you have a good time Martin and Harma :) Beautiful, exotic pictures.