Home sweet home?

24 oktober 2015 - Östersund, Zweden

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al weer 15 uur thuis.

Hier volgt nog een verslag van de terugreis.

Om 8.15 uur heeft Emils vader ons naar het vliegveld gebracht.

Onze vlucht stond gepland om 9.45 uur.

Het is een rit van ca. 20 minuten en volgens Emil en zijn vader hoef je maar een uur van te voren aanwezig te zijn.

Ook Emils' vader is een aardige man en we hebben onderweg leuk zitten kletsen.

We hebben zelfs nog een ommetje gemaakt langs zijn huis.

Om 8.40 uur waren we op het vliegveld en 5 minuten later waren we al ingecheckt.

Inderdaad erg snel allemaal.

Op tijd vertrokken en binnen het uur waren we al op Arlanda, daar was het bijna 3 uur wachten voor de vlucht naar Kopenhagen.

De tijd goed besteed door wat te eten en de telefoons op te laden.

De vlucht naar Kopenhagen is 1 uur en 10 minuten.

Aangekomen in Kopenhagen hadden we 40 minuten transfertijd.

Het vliegtuig naar Amsterdam was op dezelfde terminal en slechts 3 minuten lopen.

We konden dus gelijk door.

Deze vlucht was de langste van de 3, 1 uur en 20 minuten.

Om 16.45 uur zijn we veilig geland op Schiphol.

Wachten op de koffer en dan met de trein het laatste stukje naar Hoogezand.

De trein naar Groningen zou om 18.03 gaan.

Toen we bij het spoor stonden zagen we dat er geen treinen naar Groningen gingen vanaf Schiphol.

Dan maar in de rij gaan staan bij de info balie van de NS.

We konden via Amersfoort reizen en daar overstappen op de trein naar Groningen.

Deze trein zou 2 minuten later vertrekken, dus snel weer terug naar het spoor.

En daar kwam de afgeladen trein al aan.

Haringen in een tonnetje, het was vreselijk!

We zijn ingestapt en er was nog 1 klapstoeltje vrij die heb ik genomen en Martin is op de koffer gaan zitten.

Daarna werd de ruimte alleen maar minder op het balkon.

In Zwolle gingen er wat mensen uit maar er kwamen er ook genoeg weer binnen.

Achteraf bleek dat er 2 treinen naar Groningen waren uitgevallen dus zoveel mensen die naar het noorden reisden en ook de goedkope treinkaartjes brachten veel mensen op het idee een dagje uit te gaan.

Weer heel fijn geregeld van de NS.

We waren heel blij in Groningen te zijn waar de trein naar Hoogezand al klaar stond voor vertrek.

Om 21.10 in Hoogezand waar Mary net aan kwam rijden om ons naar huis te brengen.Dit was super want na zo'n treinreis heb je het wel gehad.

Bij thuiskomst nog een hele leuke verrassing voor Martin:

Frida, de "roodharige" Abba zangeres wordt volgende maand 70, ter gelegenheid daarvan is 1 album van haar opnieuw uitgebracht waarvan 2000 stuks wereldwijd in een gelimiteerde oplage.

Je kon je daar voor inschrijven en de kans was klein dat je 1 van de 2000 gelukkigen zou zijn. Martin wilde er eerst niet aan maar niet geschoten is altijd mis.

Dus toch voor ingeschreven en wat ligt er op de deurmat.......

Juist nr. 877 van de 2000!

Wat is het toch een enorme bofkont!

Een heel mooi eind van de vakantie.

Dat maakte de treinreis weer goed.

Tot zover deze vakantie.

Bedankt nogmaals voor het lezen en de reacties!

Lieve groet, Martin en Harma

1. P.rolff:
    24 oktober 2015
    welkom thuis allebei en ja leve de ns,zal weer eens niet zo zijn en mooi martin geluk hebben met de cd van frida,groetjes en tot horens
  2. Corrie:
    24 oktober 2015
    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn, en wat een bofkont is die Martin zeg! Van harte gefeliciteerd met je mooie cd hoor, dat is nog eens geluk hebben toch :) Over de reis met NS zullen we maar zwijgen, helaas weten wij daar ook alles van! Rust maar lekker even uit.
  3. Tineke:
    24 oktober 2015
    Dat is nog eens leuk thuiskomen! Ik heb het natuurlijk niet over de NS, maar over de post.

Wat een prachtige reis was dit. Geniet er maar lekker van na! Lieve groet, Tineke (& Paul)
  4. Bert:
    25 oktober 2015
    welkom thuis! op naar de volgende reis.
  5. Margriet:
    25 oktober 2015
    Leuk thuis komen inderdaad! Lekker nagenieten en vandaag is het gelukkig mooi weer hier!
  6. Saskia:
    25 oktober 2015
    Joho, dat is idd lekker thuiskomen! Geniet nog ff van het Nederlandse weertje! Dank weer voor alle verslagen, foto's en video's!