Gastvrijheid 2

22 juli 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Hallo volgers!

Vanmorgen hadden we afgesproken om 7. 15 uur voor het ontbijt.

Mama Ira kwam ons al tegemoet met de woorden: we have a problem.

Het probleem was dat de gasfles leeg was en de nieuwe pas om half 8 gehaald kon worden.

Juist vanmorgen moesten we de bacon uitproberen op advies van mama.

Geen probleem dan wachten we nog wat.

We zijn begonnen aan onze gebruikelijke toast.

En om 8 uur was de nieuwe gasfles geïnstalleerd en werden onze eieren met bacon gemaakt.

Heerlijk!

Voor vandaag waren we uitgenodigd bij Aruna en zijn vrouw.

Misschien komt Aruna nog bekend voor?

Hij werkte in 2014 en 2015 in het Renuka hotel, bij het zwembad.

Het contact is gebleven ook met zijn zoon.

We werden om 10 uur opgehaald.

Onderweg gestopt voor een king kokosnoot en deze hebben we leeggedronken op weg naar hun huis.

Daar aangekomen werden we getrakteerd op een verlaat ontbijt met wederom gebakken ei.

Vervolgens in de auto gestapt en met ons vijven naar het Ramadia hotel gereden.

Daar hebben we geluncht en veel informatie over onze landen uitgewisseld.

We zouden een boottrip maken en later eventueel gezamenlijk dineren.

De boottrip was iets anders dan ik me had voorgesteld, geen rustige boot maar een speedboot!

Bijzonder om over het Bolgoda meer te gaan met hoge snelheid.

Eerste keer van mijn leven in een speedboot en dat doe ik dan in Sri Lanka.

Na afloop nog thee en koffie gedronken.

En toch maar terug naar het hotel.

Dit had te maken met een grieperig gevoel en vermoeidheid.
Op weg naar het hotel zijn we onderweg gestopt voor een pizza en een paar boodschappen.

Om 6 uur waren we terug in het hotel.

Alweer een dag om………!

Een paar foto’s toegevoegd.

Tot morgen!

Groetjes, Martin en Harma

1. Ina van Dijk:
    22 juli 2019
    Prachtig weer om te zien!! Hopelijk zet de griep niet door, dat zou heel vervelend zijn!! Beterschap en dank voor dit leuke reisverslag!
    Wow, you have had a great day. speed boat. wonderful experience.
    22 juli 2019
    Zo, weer van alles beleefd en ook 'full speed' over een meer. Geniet er maar lekker van en hopelijk houden jullie magen het nog vol.
    23 juli 2019
    bedankt voor het reisverslag en de leuke foto´s en wel de griep weg sturen en verder lekker genieten, zie het volgende reisverslag wel weer tegemoet