Achter in de buurt

12 juli 2020 - Thessaloníki, Griekenland

Hallo allemaal!

Geen vast plan voor vandaag maar wat wandelen om informatie te vergaren.

Bovendien zou het vandaag nog warmer worden dan gisteren.

We hadden ook geen super nacht gehad vanwege pubers in het hotel.

Die behoorlijk luidruchtig waren.

We hebben uiteindelijk de receptie gebeld en daarna werd het iets rustiger.

Als eerste naar het trein en busstation.

Dat was al een behoorlijke wandeling in de brandende zon.

We hebben eventueel al een treinrit in gedachten.

Vanaf het station naar de haven.

Dit vonden we geen prettig stukje om te lopen.

We vonden het eerlijk gezegd een achterbuurtje.

Oude flats en veel auto’s uit Bulgarije stonden er voor de flats geparkeerd.

En een enorme urine geur bleef in onze neus hangen.

We waren dan ook blij om bij de haven te zijn aangekomen.

We zagen ook dat hier het vertrekpunt is van een korte boottocht.

Nog een optie dus wat we zeker zullen gaan doen.

Vanaf de haven wilden we naar het cafeetje waar we de eerste dag ook hadden gezeten om opnieuw een Griekse salade te eten.

Het ging al richting twaalven en we wilden vanwege de enorme hitte niet te lang buiten blijven lopen.

We hadden nogal moeite om het terug te vinden maar uiteindelijk toch gelukt.

Op zondag is er weinig te doen, behalve de cafeetjes die open zijn.

Weinig winkels open en weinig publiek in de straten.

Dit kan natuurlijk ook vanwege de warmte komen.

De middag hebben we benut met een dutje en uitzoeken wat we aankomende week gaan doen.

Beiden vinden we Thessaloniki toch wat tegenvallen.

10 jaar geleden waren we in Athene en daar konden we meer kanten uit.

Dat is wat we hier wel missen en heel jammer van de vele graffiti in elke straat.

We zijn net terug van het eten en helaas was de supermarkt gesloten dus bij een soort van avondwinkel geweest.

Daar vonden we insectenspray en zullen we vanavond gaan testen.

Onze armen en benen lijken wel kunstwerken van de vele jeukbulten.

De verkoper sprak weinig tot geen Engels.

Dat gaf wel een leuk effect bij het afrekenen.

Ik begreep de man niet gelijk toen hij vroeg: zjou want plastiek bak?

Opeens viel het kwartje en knikte ik: yes I like to have a plastic bag,

We hebben enkele foto’s uitgezocht.

Ook de mindere kant van de stad.

Videootje kost nog teveel tijd om te uploaden maar we doen ons best!

Gerda , wat fijn om je te lezen en te weten dat je ons ook volgt!

Tot morgen!

Martin en Harma

12 juli 2020
    Boottocht klinkt leuk en gaat vast mooie plaatjes opleveren. De foto's van vandaag zien er inderdaad niet allemaal even aantrekkelijk uit, maar geven waarschijnlijk wel een goed beeld van de stad. Hopelijk doet de insectenspray snel zjn werk en hebben jullie geen last meer van de pubers. Lieve groetjes!
  2. Bert Lanting:
    Leuk om dit te lezen... bijna 40 jaar geleden vertrokken we vanaf de haven naar Ikaria. Mooi eilandje ten westen van Samos
    12 juli 2020
    De boottocht klinkt aantrekkelijk, heerlijk op 't water als het zo warm is, de pubers daarentegen is een stuk minder gezellig...
    Enkele mooie foto's maar van sommige krijg je echt een naar gevoel, idd een soort van achterbuurt, maar die heb je in elke stad tegenwoordig, helaas.
    Geniet van de mooie momenten!
  4. Dimitris:
    12 juli 2020
    Sunday is a public holiday in Greece so all shops are closed. Only tavernas, restaurants, cafeterias, souvenir shops and mini markets are open.
    The places you went today are not good. Good places are more expensive.
    Most Greek people go to the beaches and their seaside houses especially during weekends. There is also a vivid night life in the city. So I am not surprised you didn't find many people out in the city during the day.
    Hope you have a good time tomorrow and mosquitoes don't bite you tonight :)
  5. LiMi:
    12 juli 2020
    thessaloniki trekt ons niet!
    Maak er ondanks de hitte en dat het ook voor jullie minder trekt als gedacht er toch iets moois van.
    13 juli 2020
    Bedankt weer voor jullie update, Harma en Martin. Hu, ik benijd jullie niet met die plaaginsecten. Zo'n boottocht lijkt mij wel wat voor jullie. Je bent dan even weg uit die hete stad en dat geeft misschien ook wat meer verkoeling.
  7. LiMi:
    14 juli 2020
    Heerlijk genieten....!!
  8. Gerda:
    18 juli 2020
    Toch welmooieplaatjes ook. Al is alles niet even moooi ik wens jullie een fijne boottocht zomer muggen en pubrts